E o minciună faptul că românii n-au bani? Raportul care scoate la iveală adevărul despre puterea noastră financiară

de: Mădălina Bahrim
01 07. 2022

Majoritatea românilor se plâng din cauza lipsei banilor, dar acest lucru este contrazis de o analiză recentă.

Traversăm o perioadă plină de provocări financiare, marcată de scumpiri semnificative, care pun mare presiune pe bugetele fiecărei gospodării. Analize economice din diverse surse indică faptul că puterea noastră de cumpărare a scăzut, din cauza ratei explozive a inflației, deci este cât se poate de adevărat că nu ne dau banii afară din casă.

Totuși, se pare că situația nu e atât de gravă pe cât dă impresia la prima vedere. De exemplu, o analiză recentă indică faptul că românii se dau în vânt după cumpărăturile online și, la nivel național, cheltuim sume exorbitante.

Cifra de afaceri a comerțului online înregistrează evoluții de-a dreptul spectaculoase în țara noastră. Datele arată aceasta a fost estimată la 6,2 miliarde de euro în 2021, în creștere cu 11% față de 2020. Mai mult, pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro.

Ca referință, la nivel european, aceasta a ajuns în 2021 la 718 miliarde, după o creștere cu 13% față de anul precedent!

Unde se duc, de fapt, banii noștri

Aproape jumătate din vânzările din regiune (Europa de Est) au fost înregistrate în 2021 în țara noastră, în condițiile în care totalul acestora s-a ridicat la 14 miliarde de euro.

„Raportul Ecommerce Europe reprezintă o confirmare a faptului că România este un hub al comerțului electronic în regiune. Sectorul comerțului electronic din țara noastră însumează aproape jumătate din întreaga cifră de afaceri a comerțului electronic din Europa de Est, estimată la 14 miliarde de euro.

Prin soluțiile pe care le-a adus în viețile oamenilor în ultimii doi ani, comerțul electronic și-a demonstrat din plin utilitatea, fiind de multe ori singura soluție accesibilă pentru cumpărături, în timpul restricțiilor. În aceste zile marcate de majorări ale prețurilor la combustibili și inflație crescută, comerțul electronic vine din nou cu o serie de servicii care îi ajută pe oameni să economisească bani și să navigheze mai ușor acest context incert.

Principalii jucători din piață au realizat investiții semnificative în ultimii ani, pentru a-și spori capacitatea de procesare și viteza de livrare, precum și a crește gama de produse astfel încât să răspundă nevoilor consumatorilor.

Cu deschidere și implicare din partea tuturor celorlalți factori interesați să pună umărul la dezvoltarea economiei digitale, putem susținere tot mai multe IMM-uri să vândă online atât în țară, cât și în afara ei, astfel încât să putem vedea o creștere economică și bunăstare”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online, membră a Ecommerce Europe.